Приглашаем коллег завести свой персональный блог!

Расскажите о своей профессиональной деятельности.
Шамбалова Юлия Олеговна

Чтение с разной направленностью - одно из важных умений, которое мы, учителя английского языка, стараемся развить у ребенка в процессе изучения языка. 
Тексты могут содержать некоторое колическтво незнакомыз слов, что позволяет развивать дополнительно языковую догадку, исходя их контекста. Целесообразно предлагать намеренно тексты с некоторым количеством незнакомых слов, тем самым показывая ребенку необходимость аналитически подходить к грамматическому строю языка, в том числе... 

 

Weather can affect the people's lives greatly.  The article below describes an extreme natural event.

EUROPE

Deep Freeze

The harshest winter weather in a decade lashes Europe, disrupting travel by air, land and sea — and claims the lives of hundreds.

 

By David Gordon                                                                  

The new year made a stormy entrance last week, lashing the  Continent with  the severest cold snap in a decade. Snow, ice and subfreezing   temperatures   spelled chaos, and sometimes deaths, from the Mediterranean to the Urals. More  than  220 deaths mostly among the home-less and the elderly,  were reported as far south as Valencia, Spain.

Travel became a Homeric task. In the Caucasus, an avalanche  (лавина) sealed  (окру жить кольцом) 300 people in a mountain tunnel connecting Russia and Georgia for days. Air  traffic  was  disrupted  as was   train   travel.    A   Paris bound Eurostar train carrying some 500 passengers got stuck in the Chunnel for more than two  hours,  its  engine stalled(останавливать) by snow.  Ice clogged river traffic   on   the   Loire,   Elbe, Main  and Danube.  Even Eng land's Thames* froze in plac­es  for   the   first   time   since 1963.                                      The   brutal   weather   put   a damper on New Year celebrations. Those who booked holiday trips to resorts on the Adriatic found snow,    not   sun,    on   beaches. Parisians ice-skated in the shadow of the Eiffel Tower early in the  week,  but  by  New  Year's   Day the city was a ghost town as its citizens hid from the chill.    In    London,    the freeze even muzzled the chimes of Big Ben for a few hours on New Year's Eve. cold  snap didn't spoil all the fun.  In London, brave bathers  still  took  the  annual New Year's Day dip in   Hyde  Park's  Serpentine. 

And in the   Netherlands, some 16,000   Dutch   donned   (надевать) ice skates Saturday for a 200-kilometer race  across  the frozen   lakes   and   canals   in Friesland. That's marking the best of a bitter situation.


Deep Freeze

I. Choose - A. True                B. False               C. Not stated

 

1.    Winter weather became destructive for Europe.

2.    There were many deaths due to winter storm, ice, and subfreezing temperatures.

3.    The catastrophe came just before spring.

4.    People celebrated New Year merrily and happily

5.    The Thames froze and workers had to struggle with the ice on the London River.

6.     Big Ben stopped working on New Year Eve because of the weather problems

7.    Some people tried to have fun and usual life, skating and dipping

 

II

1.       Find the Superlative degree of the adjectives

2.       Find the sentences with Participle I

3.       Find the sentences with Passive Voice

4.       Find the sentence with cause and effect relation, point cause and effect, replace the linking word with its equivalent

 

III Speaking

1.                            What facts are interesting for you?

2.                            What facts are you surprised with (shocked about)?

 

 

 


Теги: Нет тегов 
Мидукова Ольга Павловна

      Во всей образовательных учреждениях города проводятся мероприятия, посвящённые  году культуры в России. Педагоги являются вдохновителями и организаторами этих мероприятий. Благодаря отделу культуры г. Шумерля группе учителей представилась возможность посетить столицу Республики и отдохнуть от насущных проблем на одном из культурных мероприятии. 20 марта во Дворце Культуры имени Якова  Ухсая в г. Чебоксары состоялся творческий вечер поэта-песенника, композитора, победителя регионального эстрадного фестиваля "Вирьял шевлисем", лауреата Всечувашской национальной премии "Эмине", заслуженного деятеля искусств  Чувашской Республики Зои Спиридоновой-Хатти. Весь вечер в ее исполнении звучали чувашские песни эстрадного жанра. Бурные аплодисменты долго не утихали после каждого номера. А любимые в народе песни исполняли всем залом. Концертную программу украсили выступления заслуженного работника культуры Чувашской Республики Александра Самсонова, звезд чувашской эстрады Екатерины Семеновой, Ларисы Кандейкиной - Тивлет, группы "Азамат" и участники танцевального ансамбля "Колибри" с танцевальной композицией "Цыганский танец" (руководитель Наталья Храмова).


Теги: Нет тегов 
Зимина Татьяна Александровна

Mtsensk, Oryol region

What do you imagine when you think of Mtsensk Oryol region? So many men, so many assosiations. Some of you imagine I.S. Turgenev, a great Russian writer who lived and worked in Spasskoye-Lutovinovo, a village 12 km far from Mtsensk. Some others immediately pronounce «Lady Macbeth of the Mtsensk Uyezd» of N.S. Leskov who described Mtsensk inhabitants of the 19-th century. For us Mtsensk is the dearest place in the world, it’s our small Motherland.

Mtsensk was founded in 1146 as a fortress. Nowadays on the hill Samorod there is a monument to the defenders of Mtsensk of the 12-th century. The emblem of Mtsensk is an eagle on the fortress wall and four sheaves of wheat (1781, Frantsisk Santy, Yekaterina II). Our ancient town of Mtsensk stands on the river Zusha. It cuts our town off into two parts: old and modern. The Zusha is lovely for swimming, boating and fishing. It flows into the river Oka, then into the Volga, after that into the Caspian Sea. The number of hills that Mtsensk lies on is seven (like great cities of Moscow and Rome).

Mtsensk has a rich literary, cultural and patriotic history. Mtsensk land is rich in its famous people. For example, poets A.A. Fet and Ye.A. Blaginina, a composer V.S. Kalinnikov, a mathematician A.P. Kiselev, writers I.S. Turgenev and I.A. Novikov, a sculptor B.I. Orlovsky and some others. In Mtsensk there are eight schools, a lyceum and a gymnasium. Our lyceum №5 was founded in 1973.

Mtsensk is an industrial town. You can see the orange lorries of Mtsensk Municipal Engineering CO not only in the villagies and cities of our country but abroad as well. There are JSC «Mtsensk Foundry» (moldings of cast iron, non-ferrous metals and alloys; production of technological accessories); JSC «Mtsenskmebel» (household cabinet furniture), JSC «Mezhgosmetiz-Mtsensk» (copper-plated welding wire) and some others. Mtsensk has an excellent situation (49 km far from Oryol, the region centre; surrounded by fertile fields and picturesque forests). If you go to our railway station and buy a ticket to Moscow it’ll take you four hours to get the capital of our Motherland. The distance between Moscow and Mtsensk is about 330 km. Our ancient railway station is an architectural monument and one of the sightseeings of Mtsensk.

We have been living here for 17 years and but soon it will be time when we leave our native town for other cities where we will continue our educaion. We know for sure that we will never forget our Mtsensk and will always be proud to be born here. For us Mtsensk is the best town in the world. It is worth visiting and admiring.

 

Давыдова Марина, Дмитриева Ирина, Зимина Анастасия,
Кудашкина Кристина, Луничкина Татьяна, Максимкин Михаил,
Малич Владислав, Мартынова Яна, Рытикова Елена
– учащиеся 11 «А» класса, МБОУ - Лицей №5 города Мценска
Орловской области


Теги: Нет тегов 
Пустовалова Светлана Сергеевна

Каждый школьный предмет является инструментом становления личностных качеств человека, его социальных и духовных ориентиров. Не является и исключением «Иностранный язык»,  который имеет существенную особенность: он изучается как средство общения, а тематика и ситуации для речи привносятся извне. Поэтому иностранный язык, как никакой другой учебный предмет, открыт для использования содержания из различных областей знаний, содержания других учебных предметов.

В ходе изучения иностранных языков затрагиваются и обсуждаются проблемы, позволяющие формировать навыки критического мышления, позволяющие соотнести свои взгляды с нормами общественной морали. На уроке иностранного языка учитель имеет возможность формировать мировоззрение ученика, его нравственный облик, так как «Иностранный язык», кроме области конкретных лингвистических и экстра лингвистических компетенций, затрагивает вопросы отношения и поведения ребенка в той или иной жизненной ситуации.

Среди тем, обсуждаемых в ходе изучения иностранных языков звучат многие насущные проблемы: проблемы толерантности, проблемы современной семьи, проблемы благотворительности, проблемы  национальной культуры, будущее цивилизации, экологические проблемы, проблемы нищеты и борьбы с ней.

         Изучение иностранного языка:-повышает духовно-нравственную культуру,

-развивает логическое мышление,

-оказывает большое влияние на память,

-расширяет кругозор,-повышает общую культуру,

 - способствует нравственно-эстетическому развитию

- оказывает воздействие на духовное становление личности,

-в современном обществе владение иностранным языком повышает рейтинг специалиста в любой отрасли, делает его конкурентно способным, создает условия для комфортного выполнения профессиональных обязанностей.

К методам и приемам, содействующим нравственному воспитанию учащегося на уроке английского языка, могут быть отнесены, следующие : Парная и групповая работа

Ролевая игра

Проектная методика

ИКТ технологии

наглядные пособия,

 технические средства обучения. 

 аутентичные материалы, 

 видеофильмы

общение со сверстниками из других стран,

переписка с носителями языка в режиме on-line, 

 поездки за границу,

театральные постановки, драматизации.

 Большие возможности для формирования у учащихся таких общечеловеческих ценностей, как уважительное и толерантное отношение к другой культуре и более глубокое осознание своей культуры. формированию нравственных представлений детей о дружбе, доброте, взаимопонимании дают следующие приёмы учебной и внеклассной работы: 

Просмотр видеофильма

Виртуальные экскурсии по историческим местам

Составление и драматизация диалогов по разным темам 

Создание проектов 

Тематические уроки

Викторины

Мной проводятся следующие уроки, способствующие формированию духовно- нравственных качеств.

 4 класс.

Как научиться понимать друг друга. Формируются такие нравственные качества как толерантность, уважение , чувство патриотизма

Как люди и животные помогают друг другу.(забота, бережное отношение к природе, ответственность за свои поступки)

Помощь по дому. (трудолюбие, прилежание во всех делах, уважение к труду, взаимопомощь,)

Поведение в семье и с друзьями.(вежливость, взаимоуважение)

Вежливый телефонный разговор.(вежливость, правила этикета)

3 класс.

Прием и угощение друзей.(вежливость, правила поведения за столом)

Семейные праздники.(любовь к семье, чуткость, забота о близких)

Подарок и поздравления для друга.( дружелюбие, щедрость, правила этикета )

Т.О., Воспитательный потенциал используемых приемов и методов обучения позволяет формировать у школьников личностно-значимое отношение к нравственным и духовных явлениям, обеспечивающим личностное постижение вырабатываемых обществом духовно-нравственных ценностей, идей, принципов, идеалов. В процессе изучения английского дети не только усваивают материал, но и учатся передавать информацию так, как того требует этикет. Иностранный язык, как предмет школьной программы может быть действенным фактором приобщения школьников к духовным ценностям.


Теги: Нет тегов 
Мидукова Ольга Павловна

1.        Вторник:  Знакомство с английскими и американскими писателями (2-5 классы), конкурс чтецов среди учащихся 3 классов,  выставка проектных работ 2-7 классов;

2.        Среда:  КВН  между учениками 4 а) и б) классов “A funny zoo”; конкурс стенгазет 4-7 классы

3.         Четверг:   КВН  между учениками 5 а) и б) классов “Culinary Duel”; круглый стол «Save the Earth» в 7 классе.

     4.        Пятница:  викторины по странам изучаемого языка: Великобритания,   США, Австралия, Канада и т.д., в 8 и  9 классах; конкурс «Guess the melody» в 10   классе;  мини спектакль «English for every day» для учащихся 2 класса в исполнении учеников 6 класса.


Теги: Нет тегов 
Петриченко Зинаида Николаевна

всех женщин - участниц этого замечательного журнала с наступающим праздником весны!!! Всех благ, улыбок и творческих успехов!


Теги: Нет тегов 
Чернуха Наталья Васильевна


Topics: aerobic exercise, children, Exercise, learning, Memory, Mental Health, physical fitness.

Exercise makes so fit and energetic, recently it found that children who make exercise on daily basis are more confident. Exercising can improve learning and memory in children.

According to a new study exercising is particularly true when the learning on a task is more challenging.

The latest study involved 48 children between the ages of nine and 10. The kids were asked to memorize names and locations on a fake map. The children learned by either studying or being tested on the material as they studied.

Researchers said that half of the children were in the top 30 percent of their age group on a test measuring aerobic fitness, while the other half scored the lowest 30 percent.

The findings revealed that children who were fitter performed better than those who were not as fit.

Researchers also found that the difference between the high-fitness and low-fitness groups was also more apparent when the initial learning was performed by studying alone than when testing and study were interspersed.

Previous research suggested that mixing testing and study improves later recall in children, and is less challenging than studying alone.

The study suggest that fitness levels may influence learning differently when the study method used is more challenging, and that higher levels of aerobic fitness can benefit learning and memory in school-age children.

“Future research should focus on the manner in which these factors impact the neural processes of children during learning,” researchers wrote.

“Reducing or eliminating physical education in schools, as is often done in tight financial times, may not be the best way to ensure educational success among our young people,” they added.


Теги: Нет тегов 
Шамбалова Юлия Олеговна

Подготовка учащихся к сдаче Единого государственного экзамена, естественно, должна осуществляться на всех этапах обучения и при рассмотрении любой лексической темы. Предлагаю задания, помогающие подготовить ученика к сдаче ЕГЭ по английскому языку, которые базируются на лексике по теме "Политика",  также позволяют отработать навыки по словообразованию, чтению с различными стратегиями и т.д.

GRAMMAR 1

1

Life has become … since the end of the cold war.

GOOD

2

Now the majority of people live under democratic systems – 54,8% of …, to be exact.

THEY

3

So, the idea of democracy … a global reality. But there is just one problem.

BE

4

The democracy we see in many … countries often have an ugly face.

WORLD

5

Governments always want their … to be liberal. But they make people participate in elections.

COUNTRY

6

Undoubtedly, in a democratic state the rights of citizens must be …. by the State Constitution.

guarantee

7

And the … rule of this country is EQUALITY and LAW.

ONE

GRAMMAR 2

1

Suppose the election was free and fair. But it brought to power racists, fascists or separatists, who publicly oppose to peace and …

INTEGRATE

2

It does happen: … elected leaders ignore constitution limits on their power and the basic rights of the people.

 

DEMOCRACY

3

The … democracy always means liberal democracy

WEST

4

– not only free and fair elections but also the respect of the … rights.

BASE

5

People elect their … to rule the country

REPRESENT

6

But now we see the rise of democracy.

Not liberty

7

People in the countries without a tradition of ethnic harmony often vote along racial, … or ethnic lines.

 

RELIGION

 

The Higher Organs of Power in the USA

 

1

Among the duties and powers of the President … by the Constitution

list

2

are the … : the President is Commander-in-Chief of the armed forces, he appoints ambassadors to foreign powers as well as other high officers of the United States.

follow

3

Within his … is

competent

4

also the … for taking care

responsible

5

that the laws be … executed.

faithFUL

6

The administrative … of the nation is conducted by Secretaries who form the Cabinet.

busy

7

Secretaries are heads of the most important departments in the …

Administer

 

 

 

 

1

Secretaries … by the President

appoint

2 WB

but their … must be confirmed by the Senate.

nominate

3

The cabinet … are:

member

4

WB

the Secretary of State, the Secretary of the Treasury, the Secretary of … ,

Defend

5

WB

the Attorney General, the Postmaster General, the Secretary of the Interior, the Secretary of Agriculture, the Secretary of Commerce, the Secretary of Labour, and the Secretaries of Health, … and Welfare.

Educate

6

The whole legislative power in the USA …  in the Congress.

vest

7

WB

There are two chambers in the US Congress: the Senate and the House of … .

Represent

8

The judicial branch of power in the US is … than in other countries.

POWERFUL

9

The system of checks and balances keeps any branch from ... too much power and using it wrongly.

GET

10

In fact, the US President is elected …

DIRECT

Vocabulary:                                                         

to vest in — наделять, облекать

to make treaties — заключать договоры

chief executive — глава государства

 

chamber — палата


GRAMMAR 3 (TEST)

 

  1. Democracy is a political regime which … by the free actions of people within the framework of law.


A.  characterize

B.  is characterized

C.  is characterize

D.  to characterize


 

  1.  The Constitution of the RF … in 1993.


  1. was adopted
  2.  is adopted
  3. to adopted
  4. to adopt


 

  1.  Democratic State wants its President … by the people.


A.  to elect

B.  to elected

C.  elect

D.  to be elected


 

  1.  Which is right?
    1. Can you tell me please what branches of power there is in GB?
    2. Could you tell me what branches of power there are in GB?
    3. Do you know what branches of power are there in GB?
    4. Do you know what in GB branches of power?

 

  1.  … the head of state who is … is very important for a democratic society.
    1. To have …democratical elect
    2. Having … democratically elected
    3. Having … democratical elected
    4. To have … democratically elect
  2. The Constitutional Court … has the right … actions of the President… .
    1. has … to declare  … unconstitutional
    2.  has … declare … constitutionally
    3. have … to declare … constitutional
    4. has … declare … unconstitutionally

 

  1.   The Duma can …by the President if he  … with the Duma.
    1. dissolve … disagree
    2. be dissolved … disagree
    3. dissolved … agrees
    4.  be dissolved … disagrees



READING  1

 


A.   Possible only in a small society

B.   The Term Given by the Dictionary

C.   Democracy Nowadays

D.   What is Democracy?

E.    Democratic History of Europe

F.    The forms of Democracy

G.   Various Political Regimes

H.   The Origin of Democracy


 

1. There are many political regimes characterized by different features. But all of them can be divided into two groups: democratic and undemocratic systems. Among the second ones are totalitarian regime or absolute monarchy where there is very strong and hard power of the ruler.

2. Democracy is a form of government in which the supreme power is held completely by the people under a free electoral system.

3. In the dictionary definition, democracy "is government by the people in which the supreme power is vested in the people and exercised directly by them or by their elected agents under a free electoral system."

4. Democracy has its history in ancient Greece. However, other cultures have contributed to the evolution of democracy such as the American Indians, Ancient Rome, Europe, and North and South America.

5. Democracies are divided into two basic categories, direct and representative.

6. In a direct democracy, all citizens, can participate in making public decisions directly.  Such a system is practical only for a society with small numbers of people. Ancient Athens, the world's first democracy practiced its direct form with 6,000 persons – the maximum number that can physically gather in one place and practice direct   democracy.

7. Today, the most common form of democracy is representative democracy, in which citizens elect officials to make political decisions, formulate laws, and administer programs for the public good.

READING 2

 

1.                           Totalitarian regime is a regime with very strong and hard ruler.

A.  True                 B. False                          C. Not Stated

 

2.                           Absolute monarchy refers to the group of undemocratic regimes but it’s less hard that totalitarism.

A.  True                 B. False                          C. Not Stated

 

3.                           People are those who have great power in an undemocratic society.

A.  True                 B. False                          C. Not Stated

 

4.                           Free elected by the people representatives can rule the country in a democratic society.

A.  True                 B. False                          C. Not Stated

 

5.                            American Indians, Ancient Rome didn’t take part in the development of democracy.

A.  True                 B. False                          C. Not Stated

 

6.                            The direct form of democracy could be possible in Ancient Greece thanks to the fact that there were about 6,000 people who discussed political matters together.

A.  True                 B. False                          C. Not Stated

 

7.                            In the modern democratic society every person can discuss political problems or formulate law and administer programs.

A.  True                 B. False                          C. Not Stated

 

 

 


Теги: Нет тегов 
Петрушина Татьяна Николаевна

As there is usually far more information available than you require, you need to make choices about what to read and how best to use it.

Consider  

  •       Your purpose 

                    What do you intend to do with each piece of information?

                     Do you really need it?

                     Can you do without it?

  •       What you already have

                   Brainstorm your knowledge of the subject  before you start your research, or make                    a list of the keywords you already know on the subject.   

  •       Whether it is the best source 

                   Check to see if the source is reliable , up to date, written by experts in the field, and                      relevant to your needs.

  •      Whether it is the best example    

              As you find more information, the latest information may be better  than what you                     have already collected. Keep evaluating which material is the most up to date and                         which is the best for your purposes.

  •     How much you need 

                 Usually word limits are strict. Generally, you should't write more than a few lines or                   a paragraph on any one example. Bear this in mind when you take notes so that you                    do not record more than you need. this will save you a lot of time.   

 

 


Теги: Нет тегов 
Мидукова Ольга Павловна

Получены результаты международного конкурса «Английский в школе», в рамках которого участникам предоставлялась возможность проверить свои знания по английскому языку в соревновательной манере и дополнить свои портфолио при достижении положительного результата. В конкурсе, Генеральным образовательным партнером которой явилась Британская Международная Школа (The British International School), могли принять участие учащиеся 2-11 классов общеобразовательных школ и студенты профессиональных образовательных учреждений Российской Федерации, а также стран ближнего и дальнего зарубежья. Мы поздравляем учащихся 4 б класса – Абызова Алексея, занявшего 2 место, и Николаева Егора, занявшего 3 место. Ребята успешно ответили на вопросы конкурса, написали сочинение, перевели стихотворение. Желаем им дальнейших успехов в изучении английского языка.


Теги: Нет тегов 
Яшмурзина Наталья Павловна
19-20.10.2013 г.
Учителя из МБОУ "Кривоозерская СОШ" прошли двухдневные выездные тренинги по обучению структур сингапурской методики в рамках реализации совместного проекта МОи НРТ и Сингапурской компании "Educare International Consultancy"
                                   

Теги: Нет тегов 
Лютикова Галина Александровна

III.            III Содержание и структура реферируемого газетного материала

Таблица 1 

The item 

...is about 

...the (presentday) situation in... 

The article 

...is devoted to 

...the (difficult) 

position of... 

The feature- 

story 

...is concen- 

trated upon 

..the (latest) events in... 

The essay 

...is centred 

around 

...the (latest) 

achievements of... 

 

...is focused 

upon 

..the (latest) 

developments in... 

 

...tells us about 

...the relations 

between... 

 

...deals with 

...the conflict 

between... 

 

Таблица 2 

 

The item 

...gives us a (vivid/detailed) 

description/account of... 

 

The article 

...describes (very vividly/in de- 

tail)... 

 

The feature story 

...shows us... 

 

The essay 

 

 

Таблица 3 

The opening part/ 

passage 

(The introductory 

part/passage) 

The central part 

(The main part) 

The following part 

The final part 

(The conclusion) 

...is about... 

...is devoted to... 

...is concentrated upon.../ 

concentrates (up)on... 

...deals with... 

...tells us about... 

...touches upon... 

...shows us... 

...describes... 

...gives a description/an 

account of... 

       

IV. Заключение

Таблица 1 

 

 

In conclusion 

I want to say 

 

...is fairly interesting 

 

 

By way of 

conclusion 

I can say 

I must say 

((...) 

...is very instructive 

 

 

By way of 

summing up 

I would like to say 

 

..is quite informative 

 

 
       

 

 

Таблица 2 

 

In my opinion 

(...) 

is 

...very interesting 

 

From my point 

of view 

 

...fairly informative 

 

It seems to me 

There is no doubt 

   

...rich in content

 
   

.highly instructive 

 
             

 

 

 


Теги: Нет тегов 
Лютикова Галина Александровна

 

I.Вступление, сведения об авторе публикации

Таблица 1 

 

I want 

I'm 

going

I would 

like 

(=I'd 

like) 

...to speak about 

...to give you some 

information about

...to tell you a coup- 

le of words about 

...to give a talk about 

...render the con-

tents of 

...an item 

...an article 

...a feature- story 

...an essay 

...entitled 

(...) 

Таблица 2 

The item 

...gives us a (vivid/detailed) 

description/account of... 

The article 

...describes (very vividly/in de- 

tail)... 

The feature story 

...shows us... 

The essay 

 

Таблица 3 

The item 

...under 

discussion 

...consists of 

(...) 

The article 

...under 

consideration 

...is composed of 

logical 

parts 

The fea- 

ture story 

..under 

review 

...can be divided into 

 

The essay 

 

...can be split into 

 
                 

 

II. Сведения об источнике публикации

 

The item 

.under discussion 

...is taken from 

...the newspaper 

The article 

under consideration

...was found in 

named (...) 

The feature- 

story 

.under review 

...was printed in 

 

Теги: Нет тегов 
Лютикова Галина Александровна

I.Представление газеты

1.. is a weekly/ daily paper.

2.  It is published ….. a week.

3. This particular issue was published on the …..

4.  It is a local/ central paper.

5.  This paper is published in…..

6.  The editorial office is situated in….. , at ..... number, ….. street.

7.  The paper under discussion was founded in …..

8. The editor- in-chief is …..

9.  The circulation of the paper under discussion is

IIПредставляем фото

I. Read and translate the sign of the photo.

II. Answer the questions:

- whom can you see in the photo?

- what are they doing?

- what are there on the shelves?

III. Describe the photo.

IV. Express your supposition about the article.

III.Как работать с заголовком

I. Read and translate the title.

II. Express your supposition about the article.

 

 


Теги: Нет тегов 
Чернуха Наталья Васильевна

WHY WE LOVE CHILDREN!!!

An exasperated mother, whose son has always getting into mischief, finally

asked him, "How do expect to get into Heaven?" The boy thought it over and

said, "Well, I'llrun in and out and in and out and keep slamming the door until

St.Peter says, "For Heaven's sake, Dylan, come in and stay out!"


Теги: Нет тегов